Hvad er et godt logo design?

25 February 2020
Astrid Pedersen

editorial

Et logo opfylder et vigtigt formål i forhold til din virksomheds succes og popularitet. I forbindelse med markedsføring er det nemlig essentielt at have et stærkt brand – og her spiller et vel designet og gennemtænkt logo en stor rolle. Du har sikkert set nogle af de mange links på sociale medier til sider, som har samlet billeder af kiksede virksomheds logoer.

Selv om Simon Spies i sin tid hævdede at al omtale er god omtale, er det alligevel ikke særligt attraktivt at skulle være berømt fordi der i éns firma logo findes undertoner af måske seksuelt indhold. Det er ikke just det, man har lyst til at være berømt for – og så flyttes fokus lynhurtigt fra virksomheden og dens ydelser og til logoets udseende.

I værste fald kan logoet virke stødende på mennesker fra andre kulturer, hvilket du eller din logo designer muligvis ikke var opmærksomme på, da I blev enige om logoet. Tænk for eksempel på uheldige logoer, som kan forveksles med svastika eller lignende symboler.

Få hjælp til udformning af nyt logo hos professionel grafiker

Er stærkt logo design fungerer der imod som de piktogrammer, vi kender fra blandt andet trafikskilte. Disse er universelt forståeligt, og kan ”læses” umiddelbart – i modsætning til traditionel tekst. På samme måde ”læses” et logo, og efterhånden som publikum lærer at forbinde dit logo med din virksomhed, er logoet måske den stærkeste kommunikations form, du har.

Tænk blot på logoer så som McDonalds’ M og Nikes Swoosh. Ingen forklaring nødvendig – alle ved, hvilket brand der er tale om ud fra et ganske enkelt og vel gennemtænkt logo. Derfor er det vigtigt, at du får den rette hjælp fra en erfaren grafiker, som har teknikken på plads og kan sit kram.

Du kan læse mere, og indhente et tilbud på logo design, på Logoshop.dk

More articles