Vil der også være behov for SEO-tekster i den kommende tid og fremtiden?

13 April 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

Som altid er der jo ikke nogle, der kan spå om, hvad fremtiden vil bringe, men det er nok også svært at se for sig, at man for bare nogle årtier siden, så skulle man have professionelle tekstforfattere nu om dage til at stå for at skrive tekster til ens hjemmeside.

Dette havde ikke så meget at gøre med, at man ikke selv kunne skrive ens tekster og lave beskrivelser af ens produkter og servicer, hvis man nu var en forretning, men fordi man fandt ud af, at det skulle gøres på en bestemt måde, hvis man ville ramme kunderne.

Det var ikke kun fordi, at man havde en forventning om, at teksterne var spændende at læse, men fordi de skulle appellere til søgemaskinerne, hvor folk jo leder efter alt mellem himmel og jord, og så skal de gerne lige finde din hjemmeside, når de søger på noget relevant.

Faktisk læser de færreste mennesker den slags SEO-tekster, men de skal alligevel være skrevet af mennesker.

Det lyder langt ude, ikke sandt?

SEO-teksternes fremtid er usikker

Men sådan er verden nu om dage, hvor der er mange, der har fingeren på pulsen med, hvordan man laver de rette SEO-tekster, og man skal gerne være på beatet med den slags, hvis man vil være de bedste i gamet.

Man troede også, man kunne for robotter til at gøre den slags, men det kan søgemaskinerne godt gennemskue, hvorfor man skal skrive til mennesker med en SEO-tekst, selvom folk måske ikke læser det.

Så fremtiden kommer måske til at skabe robotter, der er lige så gode til at skrive SEO-tekster som mennesker, men regner søgemaskinerne så også det ud?

Ellers kan det være, der kommer fokus på noget helt andet eller lettere relevant til SEO-tekster, som der måske ikke er opfundet endnu, eller som kun er i sin begyndelse, der overhaler og tager fokus fra SEO-tekster, så man ikke bruger så mange kræfter på den slags længere.

More articles